Близнюк Наталія Федорівна –

 

методист 

Волноваської СЮТ

 

 

 

•Освіта: вища, Слов'янський державний педагогічний інститут, 1991 р., за спеціальністю “Вчитель початкового навчання”,

Педагогічний стаж – 30 років, з них на   посаді методиста – 24 роки

 

Педагогічне кредо: "Навіть сто вчителів не зможуть допомогти тобі, якщо ти сам не навчишся проявляти завзятість і пред'являти до себе вимоги"

Мета діяльності методиста:

1. Допомогти педагогічним кадрам у реалізації актуальних питань у розвитку, удосконалення і підвищення професійної майстерності та фахового рівня;

2. Активізувати творчий потенціал педагогів;

 

3. Розвивати здатність до швидкої адаптації у мінливих умовах.

 

У 2021-2022 навчальному році методична робота спрямована на реалізацію державної освітньої політики на виконання завдань у позашкільній освіті – Концепції позашкільної освіти, Указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, чинного законодавства про освіту.

Тема науково-методичної проблеми: дитиноцентризм – створення сприятливих умов для виховання та становлення патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами, здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини

Мета роботи: підвищити ефективність науково-виховного процесу та рівень духовно-моральної та психолого – методичної компетентності в СЮТ в контесті компетентнісного навчання.

Завдання:

- Переосмислити місію закладу, завдання позашкільної освіти;

- Поглибити знання педагогічних працівників із теорії компетентісної освіти;

- Визначити шляхи й засоби реалізації компетентісного підходу до позашкільної освіти в умовах закладу;

- Створити новий колективний перспективний педагогічний досвід на базі нової науково-методичної ідеї;

- Розробити інструментарій і відпрацювати процедуру моніторингу рівня сформованості життєвих компетентностей вихованців СЮТ та рівня сформованості професійної компетентності педагогічних працівників.

- Оптимізувати систему методичної роботи з педагогічними працівниками на основі концептуально нових підходів до професійного зростання;

 

 

План роботи методиста СЮТ з молодими педагогами

1.                                  Ознайомлення керівника гуртків з правилами внутрішкільного розпорядку закладу, з основними правами і обов’язками педагога ( Закон України « Про позашкільну освіту », статут закладу ), з оплатою праці.

2.                                  У ході вступної бесіди виявити нахили, здібності, потенційні можливості молодого педагога, його сімейний стан, матеріальне становище, побутові умови.

3.                                  Закріплення за педагогом – стажистом наставника.

4.                                  Надання допомоги молодому керівнику гуртків у плануванні його роботи.

5.                                  Ознайомлення керівника гуртків – стажиста з організацією виховної роботи у закладі.

6.                                  Включення педагога – стажиста до роботи ПНЗ молодого керівника гуртків.

7.                                  Проведення методичним об’єднанням роботи щодо вдосконалення професійної майстерності молодого педагога.

8.                                  Складання розкладу занять для організації взаємовідвідування занять керівника гуртків – стажиста і його наставника.

9.                                  Проведення діагностування молодого педагога ( в кінці першого року роботи ).

10.                             Організація самоосвіти молодого керівника гуртків.

11.                             Включення молодого педагога в роботу майстер-класів, творчих груп.

12.                             Складання пам’яток на допомогу педагогу – початківцю.

13.                             Ознайомлення керівника гуртків з передовим педагогічним досвідом.

14.                             Організація, здійснення внутрішнього контролю за роботою молодого педагога.

15.                             Організація і проведення «Дебюту молодого педагога».

 

Поради досвідчених колег молодому педагогу

1. Перед заняттям перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто у кімнаті.

2. Раціонально використовуйте кожну хвилину заняття.

3. Не використовуйте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.

4. Поясніть гуртківцям мету, завдання заняття.

5. Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте гуртківцям вирішувати їх самостійно.

6. Не спішіть виправляти помилку дитини, краще, якщо її виправлять одногрупники.

7. Намагайтеся організувати самостійну роботу гуртківців на занятті.

8. На занятті кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.

9. При використанні технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.

10. При організації самостійної роботи, гри, усних відповідей не квапте вихованців.

11. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів інноваційних технологій.

12. Звертайте увагу на виховні аспекти заняття.

13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до закінчення заняття. Не затримуйте вихованців після заняття. Проводьте фізкультурну хвилинку.

14. Пам’ятайте: кожне заняття не повинен бути схожий на попередній.

 

Рекомендації з підготовки молодого вчителя до заняття

1. Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному занятті, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.

2. Вивчи матеріал цього розділу, питання, теми.

3. Сформуй задум заняття, дай відповідь на питання, щоб ти хотів досягнути у результаті його проведення, сформулюй мету заняття.

4. Уяви колектив даної групи, уявно намалюй конкретних вихованців. Уяви психологію цих дітей, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.

5. Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних вихованців.

6. Порівняй вибрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному занятті.

7. Продумай структуру заняття і зафіксуй все знайдене у плані – конспекті.

8. Підготуй наочні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН.

9. Повтори вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини.

10. Спитай себе : « Ти готовий до заняття? ».

 

ШКОЛА МОЛОДОГО ПЕДАГОГА

Положення  про школу молодого  педагога

 

1.    Загальні положення

 

       1.1. Школа молодого  педагога — структурний підрозділ методичної служби позашкільного  навчального закладу, що проводить методичну, організаційну роботу з молодими спеціалістами та малодосвідченими педагогами.

       1.2. Школа молодого педагога формується на початку навчального року залежно від стажу, досвіду, індивідуальних особливостей педагогів.

      1.3. Керування роботою школи молодого педагога здійснює методист позашкільного навчального закладу.

       1.4. У своїй діяльності школа молодого педагога керується Законом України «Про позашкільну освіту», Положенням про позашкільний навчальний заклад, Положенням про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, цим Положенням

 

2.    Мета, завдання та зміст діяльності школи молодого педагога

 

       2.1.Метою діяльності школи молодого педагога є підвищення педагогічної майстерності молодих та малодосвідчених педагогів ПНЗ.

       2.2.  Основні завдання:

      - ознайомлення з системою позашкільної освіти, її методологічною основою, нормативно-правовою базою;

      -  вивчення методики позашкільної діяльності;

      - організація методичної роботи з молодими спеціалістами та малодосвідченими педагогами;

      - створення умов для самоосвіти, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду;

      -  формування в молодих та малодосвідчених педагогів навичок організації навчально-виховного процесу з вихованцями, планування занять, виховних, масових заходів різних форм та типів;

      - ознайомлення з досягненнями педагогічної науки та новітнім педагогічним досвідом;

      - оперативне вивчення та обговорення нормативних актів, документів;

      - огляд новинок науково-методичної літератури.

      2.3. Визначення змісту, форм і методів роботи.

      Робота школи молодого педагога здійснюється з урахуванням індивідуальних особливостей, досвіду молодих спеціалістів та малодосвідчених педагогів.

      Основним змістом діяльності школи молодого педагога є:

      - формування навичок організації навчально-виховного процесу з вихованцями творчого об'єднання;

      -  розгляд, розробка, оформлення та ведення ділової документації;

      -  проектування та проведення навчально-виховних заходів;

      -  моделювання програмного забезпечення;

      -  відпрацювання практичних навичок;

     -  обговорення орієнтовних запитань, аналіз, самоаналіз;

     - забезпечення систематичної методичної допомоги молодим спеціалістам та малодосвідченим педагогам у підготовці і проведенні відкритих занять;

     -  ознайомлення з новими підходами, критеріями, вимогами до оцінки освітньої діяльності педагога;

     -    вивчення та впровадження в практику сучасних педагогічних технологій та форм;

     - проведення з молодими спеціалістами та малодосвідченими педагогами індивідуальних та колективних форм  методичної роботи інтерактивного спрямування.

 

3.    Організація роботи школи молодого педагога

 

         3.1. Діяльність школи молодого педагога здійснюється за планом роботи школи молодого педагога.

         3.2. План роботи школи молодого педагога складається на один навчальний рік з урахуванням якісного та кількісного складу учасників та на основі аналізу підсумків попереднього року.

         3.3.План  роботи  школи молодого педагога затверджується на педагогічній  раді.

         3.4.До участі в роботі школи молодого педагога залучаються досвідчені педагоги ПНЗ.

         3.5.  Керує роботою школи молодого педагога заввідділом(методист) ПНЗ, який і звітує про її діяльність перед педагогічною радою.

 

4.    Документація школи молодого педагога

       4.1.  Положення про школу молодого педагога.

       4.2.  Програма школи молодого педагога.

       4.3.  План роботи школи моло­дого педагога на рік.

       4.4.  Банк даних молодих спеціалістів та малодосвідчених педагогів.

       4.5.  Інструктивно-методичні матеріали.

 

       4.6.  Розробки відкритих занять, виховних та масових заходів.